داستان کوتاه فیلم کوتاه انصراف

اختتامیه سومین دوره جایزه ارغوان به‌صورت آنلاین برگزار شد

اختتامیه سومین دوره جایزه ارغوان به‌صورت آنلاین برگزار شد

WhatsApp Image 2020-08-14 at 17.33.21

سومین دوره جایزه داستان کوتاه ارغوان با موضوع «آخرین بار» به‌صورت آنلاین برگزار شد. بیانیه دبیر جایزه اوژن حقیقی توسط بهار کاتوزی مجری برنامه قرائت شد:
‎مفتخريم كه مراسم اهداي جوايز سومین دوره ي
‎جايزه ارغوان با موضوع آخرین بار در بخش داستان كوتاه را به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در كنار شما جشن ميگيريم.
‎جايزه اي كه با هدف ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و کشف و حمايت از نويسندگان و هنرمندان جوان و با استعداد از شهريور ۱۳۹۶ توسط انتشارات هفت رنگ آغاز به كار كرد و هدف اصلي آن حمايت از جوانان  در حوزه داستان کوتاه است.
‎شوراي سياست گذاري جایزه ی ارغوان در مهر ۱۳۹۸ بعد از جلسات متعدد ، موضوع ، قوانين ، مقررات ،آيين نامه و فراخوان سومین دوره ي جايزه ارغوان را تدوین و در مرحله ي بعدي چينش هيات انتخاب و داوري را آغاز نمود .
‎با نظر اين شورا، آخرین بار به عنوان موضوع دوره ي سوم جايزه ارغوان انتخاب  و شرایط سنی شرکت در مسابقه همانند دو دوره گذشته حداکثر ۳۰ سال مقرر شد.

‎هيات انتخاب بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )
‎فرشته احمدی ،میترا الیاتی ،فرهاد توحيدي‌ ، محمد چرمشير ، مهسا محبعلي

‎هيات داوران بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )
‎احمد پوري ،حسین سناپور ،لیلی گلستان
‎مارا در اين مهم ياري كردند كه از تمامي آنها بسيار سپاسگزاريم.

‎دوره سوم جايزه ارغوان از دي ماه ۱۳۹۸ آغاز و به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک ماه تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹بیش از ۷۰۰ داستان به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این تعداد ۵۳۶ داستان كوتاه واجد شرایط شرکت در مسابقه بودند و این تعداد نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته ، كه از اين تعداد ۱۸۲ نفر آقا و ۳۵۴ نفر از آنها خانم ميباشند.
‎هيات انتخاب كار بازخواني اثار را در تاريخ ۱۵ خرداد ماه به پايان رساندند و ۳۰ داستان نهایی را در اختیار هيات داوران قراردادند. که از این تعداد ۱۱ نفر خانم و ۱۹ نفر آقا می باشند.
‎هيات داوران در ۱۶ تیرماه ،۱۰ اثر نهايي را در اختيار دبيرخانه ي جايزه ارغوان قرار دادند.

‎امروز جايزه ارغوان به عنوان جايزه اي خصوصي كه داستان هاي چاپ نشده را داوري مي كند با  كسب تجربيات ارزشمند از هيئات انتخاب و داوران با افتخار اعلام مي دارد  كه به هدف خود كه معرفي جوانان مستعد بوده است رسيده و از حاميان اين جايزه جناب آقای غلامعلی سلیمانی مدیر محترم کارخانجات کاله، سرکار خانم مستانه مهاجر مدیر استدیو آوای نفس ، جناب آقای علیرضا رمضانی مدیر محترم نشر مرکز که کتاب این دوره از جایزه ی ارغوان توسط این انتشارات به چاپ خواهد رسید، آقای صابر ابر مدیر محترم موسسه فرهنگی و هنری این /جا که ده نفر برگزیده این دوره از جایزه را به یک کارگاه داستان نویسی مهمان کردند ، سرکار خانم ارکیده درودی مديرمحترم گالری اٌ، و در آخر از تمام افرادي كه ما را در اين يكسال همراهي كرده و پشتيبان ما بوده اند به خصوص شوراي سياستگذاري دوره سوم متشكل از آقايان ابراهيم حقيقي ،امير اثباتي ، آرش صادقی، بهرنگ تنکابنی و انتشارات هفت رنگ كه از هيچ كمكي دريغ نكرده و بدون حضور آنها اين اتفاق ميسر نبود كمال تشكر را داريم.

WhatsApp Image 2020-08-14 at 17.39.07

در این مراسم همچنین فرشته احمدی به‌عنوان نماینده هیئت انتخاب در ویدیویی نکات مهمی که داوطلبان نوشتن داستان کوتاه باید آن را رعایت کنند نظیر روابط علت و معلولی، انتخاب مناسب نقطه پایان و… را خاطر نشان کرد.
سپس دکتر غلامحسین معتمدی پزشک مرگ‌پژوه و متخصص اعصاب و روان در رابطه با معنایی که مرگ به زندگی می‌بخشد چنان که پذیرش امور را برای انسان هموار می‌کند طی ویدیویی سخن گفت. در پایان، سخنان احمد پوری به‌عنوان نماینده هیئت داوران درباره داستان‌های برگزیده این دوره چنین بود: «سطح داستان‌های این دوره بسیار بالاتر از دوره‌های قبل بود. یادم هست دو دوره پیش وقتی از داستان‌ها صحبت شده بود درباره برآیند داستان‌ها، از حاصل کار احساس خیلی خوبی نداشتیم اما امسال رقابت بسیار تنگاتنگی در جریان بود. خوشحالیم که توانسته‌ایم گامی به جلو برداریم. البته بیش از ما نویسندگان این داستان‌ها کار بسیار ارزشمندی کرده‌اند که باید به آنها تبریک گفت.»

 

WhatsApp Image 2020-08-14 at 17.35.05

اسامی برگزیدگان جایزه به این شرح است:

جایگاه اول منوچهر زارع پور /تهران
جایگاه دوم مرضیه بازیار /تهران
جایگاه سوم احسان منصف خوش حساب /تهران
جایگاه چهارم زینب ذوالفقاری /ساوه
جایگاه پنجم مانا خسروشاهی/ سمنان
جایگاه ششم محمد صادق افشاری/کرج
جایگاه هفتم ندا جبرئیلی/ تهران
جایگاه هشتم مهدی وحید دستجردی/اصفهان
جایگاه نهم محمد فینی زاده/ اصفهان
جایگاه دهم هدی اربابون / تهران

6df3d18d-84e2-453c-a4d2-3c3c9ef59ee9